Vijf topprioriteiten Vlietzone, HVG
Op verzoek van de Provincie hebben wij een lijstje opgesteld met de vijf prioriteiten die wij hebben voor de Vlietzone. Wat vinden wij belangrijk. Lees meer…
Vijf topprioriteiten Vlietzone, HVG Meer lezen »
Op verzoek van de Provincie hebben wij een lijstje opgesteld met de vijf prioriteiten die wij hebben voor de Vlietzone. Wat vinden wij belangrijk. Lees meer…
Vijf topprioriteiten Vlietzone, HVG Meer lezen »
Rapport Toekomstbeelden Vlietzone is het eindresultaat van een samenwerking tussen Provincie Zuid-Holland, de gemeenten Rijswijk, Leidschendam-Voorburg, Leiden en Den Haag, de Hoogheemraadschappen Delfland en Rijnland en de stakeholders in de Vlietzone, waaronder Houdt Vlietrand Groen, opgesteld door Bureau BoschSlabbers. Provinciale Staten hadden Gedeputeerde Staten in 2019 hiertoe opgeroepen, met als basis een motie en amendement, geïnitieerd door
Rapport Toekomstbeeld Vlietzone Meer lezen »
Buiten het plan Vlietweiden (zie elders op deze site) valt er nog meer te vertellen over ontwikkelingen die de Vlietzone raken. Begin november hebben we een bijpraat gehad met de Provincie. Onder andere over het voorgenomen regionale verkeersonderzoek. Waarom is dit nodig? Omdat de vurige wens bestaat de Westvlietweg verkeersluw te maken. Maar bij de
Wat speelt er momenteel rond de Vlietzone… Meer lezen »
Uit de Telegraaf De VVD pleit vandaag voor het aanplanten van een nieuw bos in Den Haag. “De kern van het verhaal is dat de stad groeit, maar wel leefbaar moet blijven. Wij zien kansen om ene nieuw bos aan te leggen”, zegt raadslid Remco Vos. De VVD heeft twee locaties op het oog”het zogenaamde
Nieuw Haags bos in de Vlietzone? Meer lezen »
Het groen beschermt en verbetert de woonkwaliteit van de bewoners langs de beide oevers van de Vloet en de daar achterliggende omgeving. Houdt Vlietrand Groen is daarom samen met andere belangenorganisaties actief in de richting van de Provincie Zuid Holland en de gemeende Den Haag. Na de gemeentelijke herindeling in 2002 ligt een belangrijk deel
Haagse plannen voor de Vlietzone 2018 Meer lezen »
Eerder waren wij tevreden met het Provinciale beleid m.b.t. de Vlietzone – zoals vastgelegd in de Provinciale Structuurvisie – waarin o.a. staat dat de Vlietzone zo groen mogelijk moet blijven. Ook de plannen van Den Haag om de watergebonden bedrijven – asfaltcentrale, betonbedrijven en de vuiloverslag – uit de Binckhorst te verplaatsen naar de Vlietzone
Provincie: raakt Vlietzone beschermde status kwijt? Meer lezen »
Heel verrassend verscheen medio juli een nota Gebiedsperspectief A4/Vlietzone: Kwaliteiten versterken, kansen behouden, dd. juni 2013. Deze nota is in juni in B&W van Den Haag vastgesteld en wordt na de zomer aan de gemeenteraad van Den Haag voorgelegd. Volgens de aanbiedingsbrief is “de nota het beleidskader op basis waarvan afgeweken kan worden van de
Gebiedsperspectief A4/Vlietzone Meer lezen »
Het leek eerst een zegen. Als gevolg van de economische crisis werden alle plannen van Den Haag om de Vlietzone vol te bouwen stopgezet. Met de publicatie van de Beheersverordening in december 2011 heeft het op een constructieve manier nadenken en discussiëren over een groene toekomst van de Vlietzone in Den Haag geen enkele politieke
Nieuwe publicatie: Groenvisie Vlietzone/A4 Meer lezen »
Op 22 december 2011 heeft de Haagse gemeenteraad ingestemd met de Beheersverordening voor de Vlietzone. Het is een globaal en op veel onderdelen sterk conserverende verordening om voor de komende jaren de Vlietzone te besturen. De tekst en kaarten van de beheersverordening vindt u hier. niet gevonden Onze zienswijze heeft geleid tot enkele aanpassingen in de
Beheersverordening Vlietzone Meer lezen »
In 2009 heeft Den Haag besloten het Trekfietstrace aan te leggen. Dit beoogt een van het autoverkeer gescheiden fietsverbinding tot stand te brengen tussen Rotterdam en Den Haag via Ypenburg. Onlangs heeft de gemeente een concept uitwerkingsplan gepubliceerd voor het deel van het trace dat door de Vlietzone loopt. Voor het uitwerkingsplan, klik hier. niet gevonden
Route Trekfietstrace moet anders! Meer lezen »